Alkowa – jest to do niedawna najpopularniejszy rodzaj zabudowy kampera z charakterystycznym nawisem nad kabiną kierowcy w którym mieści się łóżko dla dwóch osób. Jest to rodzaj zabudowy szczególnie polecany dla rodzin z dziećmi. Łóżko to jest ulubionym miejscem dzieciaków. Wadą tego rodzaju zabudowy jest stosunkowo duża wysokość kampera i związany z tym duży opór powietrza oraz podatność na boczny wiatr.
      Nazwa alkowa w kamperach została zapożyczona z języka niemieckiego (alkoven). W katalogach można też spotkać nazwy overcab, coatchbuilt (ang.)czy mansardati (włoski), capucines (francuski).
      Półintegra (low-profile, teilintegrierter, profilati, profile) – jest to ostatnio najczęściej wybierany przez klientów rodzaj zabudowy. Od zabudowy typu alkowa różni się brakiem nawisu mieszczącego łóżka nad kabiną kierowcy. Jednak nie oznacza to zmniejszenia ilości miejsc do spania w kamperze, ponieważ zamiast łóżka nad kabiną kierowcy w tym rodzaju zabudowy możemy spotkać łóżko opuszczane z sufitu nad stołem – dlatego też w katalogach możemy spotkać się z nazwą elevating bed. W zależności od marki i modelu łóżko to może być standardowym wyposażeniem albo opcjonalnym. W kamperach firm Laika, Roller Team, CI, Mobilvetta, po opuszczeniu łóżka na wysokość zapewniającą wystarczającą ilość miejsca do spania na łóżku, przy stole pod łóżkiem pozostaje nam wystarczająca wysokość na korzystanie ze stołu. W porównaniu z zabudową typu alkowa plusem jest mniejsza wysokość i opór aerodynamiczny.

      Gdy patrzymy na przód pojazdu i tam zamiast kabiny i maski popularnego samochodu dostawczego będącego podwoziem kampera jak Fiat Ducato, Ford Transit czy Citroen Jumper, widzimy przód podobny do autobusu. Stylizacje tych kamperów często bardziej przypominają pojazdy studyjne niż pojazdy w których możemy podróżować i mieszkać.
      Wewnątrz kampera w kabinie kierowcy, która po obróceniu foteli jest częścią przestrzeni mieszkalnej mamy o wiele więcej miejsca. Nad fotelami przeważnie znajduje się opuszczane duże dwuosobowe łóżko. Zalety integry: wyjątkowy ponadczasowy design, dużo więcej przestrzeni w przedniej części pojazdu, lepsze parametry termiczne przedniej części kampera i wyjątkowa przyjemność z jazdy.

      Jest to kamper wykonany przez przerobienie typowego samochodu dostawczego ze stalową karoserią. W karoserii wycinane są otwory na okna, wnętrze wyklejane izolacją termiczną i następnie wbudowane meble. W naszej ofercie znajdą Państwo kilkanaście modeli kamperów VAN marek Roller Team Livingstone oraz CI Kyros.
      Back to top